EIK P15

Division 1 & 2

  • Blogg
  • Träningar & Matcher
  • Serie info

Individuell träning

I och med att lagträningen är pausad på obestämd tid så bör vi göra så gott vi kan för att upprätthålla konditionen. Här får ni exempel på två träningspass att utföra under inkommande två veckor, och försök att dela upp dessa med minst en-två dagar vila mellan. Det vill säga att ni utför båda passen en gång per vecka. Begränsa dock inte er fysiska aktivitet till dessa pass, utan fortsätt att röra på er varje dag. Tänk på att dessa pass är tunga och bör endast utföras när ni känner er tillräckligt friska. Båda passen går att anpassa vid behov.

Pass 1: Intervaller
Uppvärmning: Lätt jogg 10-15 minuter. Inkludera gärna olika rörlighetsmoment i samband med joggningen för att få igång hela kroppen.(t.ex snurra på armar/höga knän/sparka framåt osv.) Efter att ni känner att kroppen är uppvärmd så är det dags för intervaller. Börja med 4 korta intervaller, där hastigheterna motsvarar 60/70/80/90 procent av din maximala hastighet. Fördelningen under dessa intervaller är 5 sekunder löpning/30 sekunder aktiv vila (vilket innebär att jogga väldigt sakta, inte stå still eller gå). Efter sista uppvärmningsintervallen, gå 2-3 minuter.
Huvudmoment:
Intervallerna är fördelade av 5 sekunder maximal löpning och 30 sekunder aktiv vila. Utför 5 intervaller, vilket tar ungefär 3 minuter. Jogga/gå därefter i en bekväm hastighet i ungefär 3 minuter och upprepa detta ytterligare två gånger. Detta betyder att ni kör tre varv totalt med intervaller med två återhämtande jogg mellan, vilket tar ungefär 15 minuter att genomföra. Efter att alla intervaller är avklarade så avslutas träningspasset med en 10 minuters lätt jogg. Total träningstid = 45 minuter.

Pass 2: Kondition
Uppvärmning:Valfri aktivitet i 10 minuter för att få igång kroppen (löpning/cykling/hopprep osv) följt av 5 minuter rörlighet.
Huvudmoment: Tanken är utföra olika övningar med egen kroppsvikt i 10 minuter med 3 minuters vila efteråt totalt tre gånger, vilket betyder 30 minuter jobb. Jobba med en övning i 30 sekunder och gå därefter vidare till nästa övning utan vila. När ni är klara med sista övningen börjar ni direkt med första igen. Efter 10 minuter vilar ni i 3 minuter. Här kan ni själva välja belastning, men tänk på att muskelgrupperna får vila ganska länge i och med att olika övningar belastar olika muskelgrupper. Inkludera minst en övning för ben/rygg/mage/armar. Det vill säga 4-6 olika övningar att rotera mellan i 10 minuter. Byt gärna övningar mellan perioderna.

Exempel på träningspass:
intervall 1:                                      Intervall 2:                                                Intervall 3:
30 sek utfallssteg                     30 sek grodhopp                                    30 sek dynamisk planka
30 sek situps                              30 sek pushups                                      30 sek utfallssteg åt sida
30 sek burpees                          30 sek utfallssteg                                   30 sek benlyft
30 sek rygglyft                          30 sek bålrotation                                  30 sek sidoplanka
30 sek planka                                                                                                30 sek burpees

Avsluta träningspasset med 5-10 minuter av valfria rörlighetsövningar. Vid brist på fantasi när det gäller kroppsövningar och rörlighetsövningar så finns det många bra förslag på youtube. Total träningstid = ungefär 1 timme.

Vi kör så klart fotbollsteknik också. 

Palloliittos tips på övningar (mitt rekord på scrabbchallenge är 32)

FRJ: s tips

Verksamheten pausas

Enligt givna direktiv pausas verksamheten till och med 5.4.

Inga gemensamma samlingar

Styrelsen

Junioravslutning

Traditionsenlig junioravslutning vid Överesse skola 5.10 kl. 10:00. Pris och gris utlovas.

Väl mötta spelare och föräldrar.

 

Träningar / Matcher

  • Dag Datum Tid Typ Övrig Info Plats
    mån 13/07 18:30 - 20:00 P15 träning Överesse bollplan
    tor 16/07 18:30 - 20:00 P15 träning Överesse bollplan
    mån 20/07 19:30 - 21:00 P15 träning Överesse bollplan
    ons 22/07 19:00 - 20:30 P15 VPS-raita- EIK vit Bortamatch
    tor 23/07 19:00 - 20:30 P15 WFA/FC Komu – EIK blå Bortamatch
    lör 25/07 11:00 - 12:30 P15 träning Överesse bollplan
    ons 29/07 19:00 - 20:30 P15 EIK vit – Sepsi-78 YJ Överesse bollplan
    tor 30/07 19:00 - 20:30 P15 EIK blå – FC-92 YJ Överesse bollplan
    lör 1/08 11:00 - 12:30 P15 träning Överesse bollplan
    mån 3/08 19:30 - 21:00 P15 träning Överesse bollplan
    ons 5/08 19:00 - 20:30 P15 EIK vit – Närpes Kraft Överesse bollplan
    tor 6/08 19:00 - 20:30 P15 EIK blå – Karhu-Tepa YJ2 Överesse bollplan
    mån 10/08 19:30 - 21:00 P15 träning Överesse bollplan
    ons 12/08 19:30 - 21:00 P15 Virkiä YJ2 – EIK -vit Bortamatch
    tor 13/08 18:30 - 20:00 P15 Malax IF – EIK-blå Bortamatch
    lör 15/08 11:00 - 12:30 P15 träning Överesse bollplan
    ons 19/08 19:00 - 20:30 P15 EIK vit – FF Jaro/vit Överesse bollplan
    ons 26/08 19:00 - 20:30 P15 EIK vit – VPS-raita Överesse bollplan

    Matchprogram P15 Ettan

    Datum Kl. Plan Hemma Borta Resultat
     

    Matchprogram P15 Tvåan

    Datum Kl. Plan Hemma Borta Resultat
     
     
    EIK P15 Ettan
    Lag Ma O V F GM P
     
    EIK P15 Tvåan
    Lag Ma O V F GM P
     

    Spelare :
    Tedh Ahlskog
    Isak Österlund
    Sam Snellman
    Filip Forsman
    Elias Snellman
    Ronnie Ahlvik
    Jesper Käldman
    Amanda Vikström
    Aron Häggman
    Patrik Ahlvik
    Ezra McCartan
    Aron Ollqvist
    Aron Johansson
    Hannes Sundqvist
    Erik Sundqvist
    Hannes Flinck
    Isak Söderström
    David Mwimbi
    Filip Enqvist
    Rudi Vikström
    Lukas Ventin
    David Häggblom
    Fred Häggman
    Isak Gunell
    Jesper Sundqvist
    Ville Nybacka
    Crino Wakuteka

    Tränare :
    Rasmus Vikström
    John Enlund

    Lagledare :
    Lena Enqvist

    Kontaktperson :
    Lena Enqvist
    Stäng meny